Thursday, July 06, 2006

lagu lagi...

hoho...nih nasyid yg tidak dinyanyikan oleh aku dan lebau mase dak2 arituh dtg adelaide...hoho... next time leh r aku nyanyi bersame2...hoho.
lagu nih dh diletak dlm playlist seblah, 2nd dr atas .. alarmme-jalan dakwah..hohoh..lyric aku xjumpe lak...nk tulis sendrik xapal ag...sori2

penat sungguh bersiar2 berssame2 matshah n syafik kisas smlm, gambar xditrnsfer lg...huhuh

27 comments:

Anonymous said...

Jalan Dakwah

Dari barisan usrah
Dan dari umbi tarbiah
Muncullah sinaran fikrah
Islah terus meniti masa

Dari dewan selesa ke jalanan yg berhaba
Pejuang keadilan dan penjulang kebenaran
Bersama islam membina ummah
Usaha daulatkan syariah
Agar hidup penuh barakah

Di dalam sedih dan ketawa
Di dalam susah dan mewah
Tetap teguh iman dan takwa

Sehati sejiwa
Dulu kini selamanya
Walau apa yg melanda hadapi bersama

Ya Allah ya rabbi
Teguhkan iman kami
Moga tabah hati tak berbelah bagi

Berbekalkan islam membina masyarakat
Mengukuh umat insan sejagat
Setiap mehnah pastinya ada hikmah
Berbaik sangka pada yg Esa.

Rasulullah contoh ikutan
Prinsip syura jadikan amalan
Korban masa tenaga kita
Dan fikiran perkasakan maruah kita

ihsan_huhu said...

wah...hapal ko..dasat2..
tenkiu2.. nk kasik hadiah..meh alamat meh..

azad said...

ihsan, ko harapan ummat kat adelaide

orangan said...

tulis tak semestinya hapal.. hoho mungkin mencari di internet..
nk alamat? hoho ibarat cube mencari identiti incik anonymous

Kamal Rizal Ishak said...

wei..aku masih xpaham lagi ni.apsal nyanyi nasyid ramai2 nih?? dulu kat kmb xde pun camnih? nk wat band ke seperti rabbani ke dimana seorg ja nyanyi dan yg lain menangguk..

Zacharias said...

mana nasyid nyer, tak nampak pun.

azad said...

mmg tak nampak, kamere tak dpt tangkap suare

ihsan_huhu said...

ade la kat playlist kat seblah tuh..kat sidebar tuh...apsal aku carik gile2 lyric die xjumpe...
azad..buleh rilek x lawak suare xmasuk kemere..cis2

azad said...

malaysia boleh

Zacharias said...

sungguh jahil aku, kerana gagal menemui nasyid ini.. huhu.. aku telah sesat..

Zacharias said...

azad awek minah arab, sebab tu suka wat lawak pelik2

ihsan_huhu said...

jumpe x? atas shoutbox tuh..tpt yg plg digemari azad..mengalahkan minatnye terhadap minah arab..

Zacharias said...

tak jumpa pon nasyid jalan dakwah. jalan lain ada la..

ihsan_huhu said...

aiseh..apsal xjumpe nih..cbe clear cache... huhuh

Kamal Rizal Ishak said...

woi explain aa sebab ape nyanyi nasyid ramai2 ni?? ade pesta kesyukuran adelaide ke???

Anonymous said...

pakai mozilla baru boley nampak. IE tak jalan.

orangan said...

wa.. depa2 tu ke nyanyi? sedapnye.. tak logik2.. siap ade effect2 lg kt belakang tuh..

isuzu_aizu said...

sape syafiq kisas tu?leh berkenalan?

ihsan_huhu said...

efek pebende nyer? bese je...
syafik kisas tuh syafik yg blaja kat kisas r dlu..hooh

muslimbest said...

upload aa video nasyid aritu...baru best

ihsan_huhu said...

mistri cik ano di sini sudah diselesaikan..hoho..
tp cik ano yg dulu masih menjadik tande tny...hmm

Qualez said...

dah aa..sapa pun xnak jawab soalan aku..nk pulaukn aku aa tuh..malas aa nk dtg blog nih..ciao~

azad said...

abg zaki, awak ngate saye ade awek arab ye? awak tu dah berawek dok diam2 pulak....huhu

Zacharias said...

aku ada awek? amiiin. marilah kita sama2 berdoa agar aku ada awek n kawin cepat. preferably yg cun, baik dan kaya la.. millionnaire ke, ok gak

ihsan_huhu said...

cis2..baik doakan diri sendiri...
weih adik ronaldinho..ktorg nyanyi sbb saje2 r..sbb ktorg ramai..kl bising oz xleh nk pukol ktorg..hahah

qualez said...

hahaha..apsal xnyanyi lagu aladin ke?? relaku pujuk ke?

azad said...

kalo nak doakan abg zaki dapat awek oversi nak gak ke?? ameen! teehee