Monday, February 08, 2010

710m above sea level



adoi. malas la plak nk tulis pjg2. basically sabtu lepas Ringgosteen & Ex-bos aku yg perasan macho tuh telah mengorganise satu cycling trip yg konon2nye berobjektifkan fitness dan show off semata2. program pendakian solo 1malaysia nih disertai oleh aku, tokey SB, ringgo dan Nazerul mclovin. konon2 nk start pkl 7am from the vlg, pkl 5.30am aku dh bgn setelkan brekfes sume utk cycle g city. dh la sejuk. atas budi bicara ringgo, die agree utk start lambat sket, pkl 8am. so 7.30am aku dh start cycle so dat aku sampai the vlg on time.

namun, bak kata pepatah "malang xberbau" xmcm perfume awek2 yg boleh dihidu dari seberang jalan, ringgo mengalami komplikasi dgn basikal yg cube di pow dr budak jr. RINGGO TELAH FAIL UTK MENGEPAM TAYAR BESKAL DAN TERSANGKUT DI BAWAH JAMBATAN ibarat layang2 terputus talian hayatnya. silalah gelakkan beliau wahahahahah! namun setelah mendapat konsultasi dr aku yg berpengalaman lagi bestari ini, mission kami berjaya diteruskan, dan perjalanan bermula pada jam. 11am (7.30am waktu mesia). baru la pendakian solo 1malaysia.


wahahahaha!

Plan asal nk g sp Eagle on the hill, tp berpegangkan kepade prinsip "we don't accept cup half full, only full C cup & above", ktorg meneruskan pendakian. bak kate org2 tua kat kampung ringgo, sedikit sedikit lame2 jadik penat. fuih mmg penat gile tuh.


muka separa puas, baru half way oi!

berbekalkan ketabahan, kegigihan dan ketakwaan, ktorg berjaye menamatkan cycling kat Mt Lofty Summit pd pkl 1.30pm, selepas beberape pit stop akibat perbezaan rutin workout. sbg contoh, main routine nazeerul adelah menolak basikal manakala main rutin ex-bos adelah mengambil gamba. routine aku mcm bese mengusha keindahan ciptaan tuhan. routine ringgo plak aku xbape sure, mungkin utk usha2 gunung utk start lombong kot. by the time sampai kat atas tuh sume bekalan makanan aku dah tandus. nazeerul plak dgn selambe je menghabeskan stok air aku midway. dem r.


kayuh sampai gila

utk menyelebratekan kejayaan ktorg yg tiada tolok bandingannya itu, ktorg telah lunch kat cafe atas tuh. dem abes $80 lebey kurg. mcm bese makanan die mesti r spesel. aku telah mengorder "special south australian beer buttered rake with chips and salad" a.k.a fish&chips (bese r cafe exclusive name nk kne fancy). dem. sape la punye idea nk makan kat sini. nafsu serakah xleh nk tahan lapar sp turun bawah.


waiting for a fren left behind: priceless


lepas makan ktorg yg beriman nih pon solat r berjemaah kat atas tuh, berkiblatkan kaabah tapi diselang seli permandangan berupa bidadari seksi pelbagai bentuk yg lalu lalang. makin byklah pahala ktorg dapat npk gayenye. lepas puas amik gamba ktorg pon start turun. mak aih, xsampai 20mins dh sampai bawah. gle xpuas ati.

anugerah peserta terbaik aku kasi kat nazeerul. walaupon aku expect die pull out 30mins into the program, die berjaya mengatasi kementalannya utk sampai kat atas tuh. gile ape. kl aku dah lame aku balik tdo makan aiskrim.



sampai2 vlg sume bedal nasik plak. aku telah membedal 4 ketul ayam dan nasik sekaligus, menggambarkan kerakusan kami terhadap kejayaan yg membanggakan. mlm tuh plak aku cycle balik paradise sbb landlord aku nk dtg kutip sewa pg esok tuh.

been there done that, n i'm looking fwd to do it again. dis time kte race plak r. nih kne benti2 tggu budak tolak beskal sambil makan mamee mmg xleh blah r oi.

saturday well spent. too bad i wont be as free on saturdays starting next week. i'll be back with the Cumby boys, hoping for another successful season.

gamba2 lain yg aku amik ade kat sini. laporan drpd ex-bos aku ade kat sini & sini. oi pass sini gamba2 dlm kemere korg.

sekian. selamat maju jaya.

ps: stuff work, study, bola dis week.

12 comments:

mangkuk statik said...

wei...this week Sunday seblum subuh kit agi. Subuh kat puncak(harapan).
Ade 3 ekor noobs semangat nak join. Muahahha bole gelakkan diaorang tergolek dog kat dalam bush!

By the way, hows yr buntut? Kami bertiga masih merana ibarat di gangbang oleh niggers!

Munir said...

jom...... nak join jugak wei...

zacharias said...

fuh, tak tau hang pernah kena gangbang dgn niggers? guna ky jelly ke dak?

agaknya, camtu la kot solat dalam syurga.. nanti bidadari seksi2 lalu.. takpe, praktis nak masuk syurga..

eh jap, beer battered tu, bukan ikan tu dia masak guna beer ke? jadi halal ke tak?

AyanaAsham said...

"adoi. malas la plak nk tulis pjg2"

ehem3 ko taip kan bukan tulis...hahahhahaa

ainishamsi said...

adoiaii. aku rasa dah lama ko tak buat post sengal camni weih. hahahaha.

anyway, congrats sebab berjaya menamatkan route. syabas bettaah.

ihsan_huhu said...

mangkuk:
buntut aku power, xdek problem pon. dh bese kot. aku dok g uni naik beskal cam bese je.

munir:
xdek pompuan xdeknye ko nk join.

ki:
psl ikan tuh xsure r plak. xpe r dh masuk perut. wahahahaha

ynna:
oo xlawak pon wahahahahaha

aini:
tuh r aku dh insap dh skang

zacharias said...

haha.. takpe, len kali toksah la makan kot.. banyak lagi makanan yang boleh dimakan seperti di hungry jacks

panggil aku shEh said...

kompilasi peribahasa yg boleh dinaektarafkan. oh ya, welkam to de kelab!

ihsan_huhu said...

ki:
ape leh wat, ikan sudah menjadi tahi

sheh:
kelab pe? aku xjiwang cam ko wahahahah

AyanaAsham said...

hahaha kantoi sudeh dic2
xlawak tp ko gelak juga....huhu

husna afifi said...

ntah apa2...beer battered pun dia bantai..

teringat AhHa yg menu din beramboi

fried rice on the floor going to school by bus ..ke apa nama menu dia..bengong!

ihsan_huhu said...

ynna: xpasan

una: mane pasan. dh tulis baru pasan hahaha