Sunday, October 11, 2009

pre-brisbane post

1. kje

hari2 kerja dari selasa sampai jumaat. ok la at least ade bende nk wat.

2. collectibles

minggu lepas telah terjumpa sebijik olympus trip 35 (1968). dlu dh beli sebijik minolta 7s (1966) tp dh kasik kat adik aku (jgn kasik kat org len lak). eddy dh sms aku kasik tau satu ag collection jersey arsenal aku dh dibeli n will b on it's way here. cun la.


rumet aku yg kiut terkantoi menggayakan trip 35 aku secara haram

3. Gone Fishing



orait, kemere on, record nih k. bendera ready, parang ready, face mask ready.
"a'uzubillahi minassyaitaanirrajim. walaaa tahsabannallazina qutiluu fi sabiilillaahi amwata, bal ahyaa'u 'inda rabbihim yurzaquuun. ooo u all the infide.... eh silap intro plak. cut cut!"

pkl 4 pg aku dikejutkan oleh azri utk sidai baju kje yg dibasuh lepas blk kje pkl 12.30am. aku dh sound manager awal2 suro kansel shift aku hari sabtu. dkt2 pkl 5 Safwan amik aku n pastuh pumpampumpam kumpul2 kat al-khalil mosque 6.30am gerak g wallaroo. misi org lain adalah utk memancing, misi aku adalah utk berendam, makan2 n lepak2 je. so ape bende pancing aku xbawak. misi ini dianjurkan oleh FAMSY n led by bro Bilal Moraby. sampai spot memancing no 1, aku dh konfius "eh camne nk mancing nih, xdek shopping complex or bus station pon kat sini?" dh lame2 br r aku paham, kat sini spot baik utk memancing chix2/milf kaya yg dok lepak2 atas yatch n boat. tp memandangkan misi aku adalah utk berendam dlm air sejuk mcm ais nih, aku pon kasik can r kaki2 pancing memancing n aku g berendam sorg2. tghari makan tghari pastuh sambung menyotong plak. last2 ptg pnt diorg wat ape ntah aku g tdo dlm kete sp maghrib. mlm sampai umah pkl 12 lebey. 1st prize dpt kat en samir yg dgn machonya menewaskan sotong kurita dengan sebelah tgn tetapi gelabah bila mendapati kunci rumah die termisplaced. apa daa!


the fallen fishermen

gamba2 len ade kat sni. x amik byk gamba sbb mls n kemere lupe nk charge. gamba2 len nk kne tgu en samir or en syazwan r plk.

4. Brisbane-ing

14-18/10/09. thanks to sportsmed yg membayar sume2 bende spt flight tix, hotel, rego fee dan lain2. xpack pape ag. nk kne kol qantas dlu tny bape kilo luggage die kasik.

5. bagan pinang by-election.

p bace sotkaba r, tp jgn caye utusan al-kazib tuh.


ps: mlm kang dh kje balik. ape boleh buat nasib badan.

14 comments:

Syafiq Afifi said...

dapat ikan per? jaws? mermaid? maid?

signither said...

omg!! omg!! trip 35.. i want one!!

husna afifi said...

femes ke trip 35
huhu

kalau dpt mermaid
bleh bw balik buat isteri doh!

ihsan_huhu said...

syafiq:
tuh mane leh kasik tau. rahsia ahli rombongan.

sigither:
xmampu membeli dan mengendong DSLR yg gabak2 tuh

una:
ntah r mamat atas tuh mmg xleh pkai

panggil aku shEh said...
This comment has been removed by the author.
panggil aku shEh said...

en. samir tu loklak ar.. hahahaha
eh eh same la kite! :p

mediaposter said...

kena pakai film kan kamera tu? mana nak cekau?

and macamana pulak tahun 70s pun dah ada pc-sync ?

AyanaAsham said...

cantek....
basuh bj kul 12 sidai kul 4 pg...

ihsan_huhu said...

sheh:
aiseh main delete2 komen plak. malu2 plak ko nih.

muiz:
name pon collectibles, sape yg nk pkai pon. aku kire taun, dulik pe dgn specs.

ynna:
dh abes kje pkl 12.30am, sampai2 umah lepak2 tuka baju mandi etc dh pkl bape, nk tggu baju tuh siap basuh dh pkl bape. kre ok r pkl 4 sidai, mmg menghargai masa gle2 r tuh

AyanaAsham said...

menghargai masa!
ye ke........lawak ah aku rase
tapi still smpat ko nak lepak2.hahaha

Lutfie said...

ape barang ngeja bahasa arab.Letak la ayat arab trus.baru troo.

ihsan_huhu said...

ynna:
ye r lps kje 6 jam xkan xrehat langsung kot.

lutfie:
br r terrorist non-arab. apa daa

aLturkistani said...

Assalamualaikum..

Dear respected elders and brothers whom especially living close to Broadview and every single muslim in Adelaide, regardless what nationality, background, colour, language spoken, as long as you are muslim, You are invited to sit in a gathering of taalim(teaching) wa(and) taalum(learning).

Taalim : Syarah of Ahadith in Riyadhul Solihin Imam An-Nawawi
Conducted : Syeikh Ibn Wasif Al Lebani
Date : Friday, 16th October 2009
Time : 7.30pm
Vanue : 1 Maple street, Broadview

Targhib al-quran: Say to them: Can those who have knowledge of Deen and those who do not have knowledge of Deen be equal? (Az-ZUmar 39:9)
Targhib ahadith : Abu Said Al Khudri RA narrates that Rasulullah SAW said : A believer's thirst for knowledge is never quenched. He continues to hear and learn until he enters Paradise. (Tirmidhi)

Izyan Izzaty said...

seronok di Brisbane? :P